Dlaczego warsztaty blacharskie potrzebują czystego powietrza

Udostępnij

W ostatnich latach liczba zgłaszanych przez policję wypadków samochodowych skutkujących uszkodzeniem mienia wynosiła jedynie ponad 4 miliony rocznie. Tego typu wypadki skutkują wyłącznie uszkodzeniami pojazdów i brakiem obrażeń ciała. W zależności od stopnia uszkodzenia, wiele z tych samochodów trafia do warsztatów blacharskich w celu naprawy i lakierowania.

Gdy uszkodzony pojazd trafi do warsztatu, doświadczony technik oceni uszkodzenia i zaleci, jakie prace naprawcze należy wykonać.

Oto, czego można się spodziewać w przypadku drobnych uszkodzeń kosmetycznych wymagających odnowienia lakieru:

  1. W przypadku wykrycia wgnieceń lub zadrapań, technik dokonuje wszelkich niezbędnych napraw przed wysłaniem pojazdu do lakierowania.
  2. Pojazd jest czyszczony i spłukiwany z oleju i ciał obcych.
  3. Pojazd jest suszony przed nałożeniem farby.
  4. Podkład jest nakładany za pomocą sprężarki powietrza w celu utworzenia warstwy podłoża, która umożliwia prawidłowe przyleganie podkładu do zewnętrznej warstwy farby.
  5. Pojazd przechodzi przez kolejny etap suszenia.
  6. Pojazd otrzymuje warstwę główną i wykończeniową warstwę lakieru bezbarwnego.

Bezolejowe powłoki lakiernicze

Wiele warsztatów samochodowych stosuje obecnie farby na bazie wody zamiast farb na bazie rozpuszczalników, aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, zmniejszyć ilość toksyn i osiągnąć lepsze wyniki. Farby na bazie wody zapewniają jaśniejsze wykończenie i są nakładane przy użyciu sprężarek bezolejowych, aby uniknąć zanieczyszczenia olejem i smug farby. Sprężarki bezolejowe oferują stały przepływ powietrza, zapewniając równomierny, wypolerowany wygląd, który zmniejsza potrzebę przyszłych poprawek.

Usuwanie wilgoci

W przypadku lakierów renowacyjnych kluczowe znaczenie ma usuwanie wilgoci - nie tylko oparów oleju, ale także wody znajdującej się w powietrzu. Dodanie osuszacza sprężonego powietrza i filtrów koalescencyjnych za sprężarką jest niezbędne, aby kabina lakiernicza usuwała wszelką naturalnie występującą wilgoć.

Korzystanie z bezolejowego powietrza klasy zerowej pomaga warsztatom przyspieszyć proces naprawy przy jednoczesnym utrzymaniu zużycia energii na minimalnym poziomie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zaletach sprężarek bezolejowych dla warsztatów blacharsko-lakierniczych, skontaktuj się z ekspertem Atlas Copco.