5 powodów, dla których przemysł motoryzacyjny polega na powietrzu bezolejowym

Udostępnij

W przemyśle samochodowym jednym z ostatnich etapów produkcji samochodu jest lakierowanie. Ponieważ sprężone powietrze jest tak zintegrowane z procesem produkcji samochodu - a nawet ma bezpośredni kontakt z produktem końcowym - konieczne jest, aby było ono absolutnie czyste. Poniższe zastosowania ilustrują, dlaczego przemysł samochodowy polega na zastosowaniu bezolejowego powietrza w całym procesie produkcji samochodu, od montażu do nałożenia wysokiej jakości lakieru.

  1. Montaż pojazdów - sprężone powietrze jest wykorzystywane w pracy robotów montażowych i narzędzi pneumatycznych, takich jak nakrętki.
  2. Czyszczenie powierzchni samochodowych - Przed nałożeniem lakieru metalowe powierzchnie samochodu są dokładnie czyszczone i osuszane za pomocą sprężonego powietrza.
  3. Farba nabazie wody - Farby na bazie wody są coraz częściej stosowane w kąpielach malarskich i malowaniu natryskowym, ale są bardzo wrażliwe na silikony, które znajdują się w oleju smarującym sprężarki.
  4. Kąpiele malarskie - sprężone powietrze jest używane do mieszania farby w kąpieli malarskiej, aby zapobiec zbrylaniu się farby i wymieszać ją w celu uzyskania jednolitego koloru.
  5. Malowanie natryskowe - sprężone powietrze jest wykorzystywane do przenoszenia farby przez pistolety lub roboty na czystą metalową powierzchnię karoserii.

Obecność oleju w sprężonym powietrzu może mieć negatywny wpływ na wszystkie te aplikacje. Olej może spowodować uszkodzenie sprzętu, co skutkuje kosztowną wymianą lub możliwym przestojem; może uniemożliwić przyleganie farby lub spowodować pęknięcie farby lub koraliki na powierzchni samochodu; lub może wpłynąć na wykończenie i stworzyć przyszłe problemy z korozją.

Prostym sposobem na wyeliminowanie ryzyka zanieczyszczenia olejem sprężonego powietrza jest całkowite wyeliminowanie obecności oleju. Tylko sprężarki bezolejowe ISO 8573-1 klasy zero zapewniają czyste, w 100 procentach wolne od oleju powietrze, praktycznie eliminując wszelkie ryzyko zanieczyszczenia olejem w infrastrukturze produkcyjnej.